Niektoré otázky z interview na jednu z najprestížnejších univerzít sveta sú dosť odlišné od toho, čo by sme možno očakávali.
Oxfordská univerzita je najstaršou univerzitou vo Veľkej Británii a okrem toho je aj piatou najprestížnejšieho na svete. Preto je pochopiteľné, že požiadavky, ktoré kladú na žiadateľov, sú nesmierne vysoké. Pravda je taká, že len málokto má vôbec tú možnosť sa s týmito otázkami stretnúť. Je však veľmi zaujímavé vidieť, aký má táto prestížna škola prístup k posudzovaniu hodnotení svojich žiadateľov a hodnotenie ich inteligencia. Vzhľadom k tomu, že sa jedná o vskutku zaujímavé témy, sa vyučujúci rozhodli podeliť o pár otázok spolu s očakávanými odpoveďami, s cieľom priblížiť nám, ako prebieha také interview na Oxfordskej univerzite.
Máte zoznam troch zložiek – A, B a C. Ktorá z nich je podľa Vás najviac nechutí?
Aká je odpoveď? Na tej v skutočnosti až tak nezáleží!
Mark Wormald, profesor biochémie na Corpus Christi College, povedal:
„Očakávame, že väčšina respondentov nebude schopná odpovedať na položenú otázku a to je úplne v poriadku. Touto otázkou sa snažíme zistiť, ako sa kandidáti s otázkou pobijú. V tomto prípade teda nejde o presnosť, pretože neočakávame, že majú existuje jedna jediná správna odpoveď. Ide skôr o ich reakciu na nesprávnu odpoveď a ako veľkú majú motiváciu k tomu odhaliť chyby a ich pôvod, aby ich mohli odstrániť. “
Tu je kaktus. Niečo, čo mi o ňom povedzte.
Martin Speight, profesor biológie na St. Anne ‚s College, uviedol:
„Predstavíme kaktus a približnú fotografiu štruktúry jeho povrchu. Ďalej im povieme, aby objekt popísali čo najviac na základe týchto zariadení. Takým spôsobom zisťujeme, ako vnímajú a či si všímajú detailov ako na celom objekte, tak aj v menšom prevedení. “
Čiarky sú červené. Dokonca aj jahody sú červené. Prečo?
Owen Lewis, profesor biológie na Brasenose College, povedal:
„Červená môže naznačiť“ nejedz ma „, ale aj“ znesie ma „. Som zvedavý, ako sa uchádzači postaví k snahe vyriešiť tento zdanlivý paradox. “
Zaslúžia si bankári plat, ktorý dostávajú? Mala by vláda robiť niečo, čo by viedlo k obmedzeniu ich platov?
Brian Bellová, profesorka ekonómie a riadenia v Lady Margaret Hall, to vysvetľuje takto:
„Na to je jednoduchá odpoveď. Pretože banky sú prevažne súkromné firmy a okrem toho ľudia majú predsa len možnosť pracovať, kde len chcú, tak plat, ktorý dostávajú, je vlastne len výsledkom stavu pracovného trhu. Dobrý kandidát začne myslieť, prečo talentovaní ľudia môžu získať v tejto profesii oveľa viac peňazí ako v iných. Pointa tejto otázky je, aby sa uchádzači zamýšľali nad tým, ako funguje ekonomika a nie či je táto skutočnosť fér. “
Prečo si myslíte, že by sa študent angličtiny mal zaujímať o fakt, že „Coronation Street“ (anglická telenovela) beží už v TV 50 rokov?
Lynn Robson z Regent ‚s Park College, profesor anglickej literatúry, uviedol:
„Takto môžeme otvoriť diskusiu o veciach, ako sú napríklad techniky rozprávanie príbehov, miešanie vtipných a vážnych príbehov, ako si môže spisovateľ dlhú dobu udržať čitateľa, serializácie, kolaborácie pri písaní, alebo ako sa z populárnych vecí môžu stať (ako by povedal Dickens) veci kanonické. “
S ktorou osobou v histórii by ste chceli mať možnosť robiť rozhovor? Prečo?
Profesor histórie z Oriel College Ian Forrest Napísal:
„Nejde o to, koho chce uchádzač stretnúť, ale o to, akým problémom by sa rád venoval (to nám môže o uchádzačovi povedať naozaj veľa). A potom, akou cestou sa chcú dozvedieť viac o týchto problémoch. “
Čo to je jazyk?
Helen Swift, profesor moderných jazykov v St. Hilda`s College, uviedol:
„Študenti vám často povedia, že chcú študovať napríklad španielčinu a odôvodní to tak, že tento jazyk milujú. Pomocou tejto otázky donútime študentov sa kriticky a analyticky zamýšľať nad tým, z čoho pozostáva ten jazyk, ktorý sa im páči. Je definovaný vlastnosťami alebo funkciou? Aké je spojenie medzi tvarom a významom slov? “
Ak by ste mohli navrhnúť nový hudobný nástroj, čo by to bolo? Popíšte jeho zvuk.
Profesor hudby, Duan Grimely z Merton College, povedal:
„Chcem počuť odpovede, ktoré ukazujú kritické myslenie a predstavivosť. Aké zvuky teraz vytvárajú nástroje / hlasy a ako ich možno zlepšiť / zmeniť? Aké sú nové formy zvukové produkcie (digitálne médiá) a ako previedli spôsob, akým počúvame a rozumieme zvuku? Je myšlienka na hudobný nástroj teraz zastaraná? Dokážete si predstaviť viac symbiotických / hybridných spôsobov vytváranie hudby? “
V jednom experimente si ľudia vo waleštine pamätali telefónne čísla horšie než ľudia, ktorí hovoria anglicky. Prečo?
Nick Yeung, profesor psychológie na University College, vysvetľuje:
„Vo Walštině sú čísla písané rôzne a sú dlhšie ako v angličtine. Pamäť (a aritmetika) závisí na tom, ako ľahko sa hovorí. Dúfam, že študenti sa zameria práve na túto spojitosť medzi pamäťou a náročnosťou výslovnosti, rovnako ako aj na porovnanie rozdielov medzi Waleský a Angličtinou. Táto otázka je zámerne provokatívne a jej úlohou je, aby študenti neskĺzli do predpokladu, že obyvatelia Walesu sú jednoducho menej chytrí ako obyvatelia Anglicka.
zdroj: prosvet.cz / INDY100.COM / pixabay.com / unsplash.com