Vedeli ste, že ľudí môžete ovplyvňovať pomocou psychologických trikov? Dosiahnúť čokolvek je…

Business People Celebrating Their Success by Jumping Business Success Concept

Zdieľajte článok na

Občas nastane situácia, kedy nevieme čo máme robiť a svoje správanie a konanie nemáme úplne pod kontrolou. Nemáme však na mysli nejaké emočné vypätie, ale zrútenie.

Ale môžu sa naskytnúť okolnosti, kedy vám niekto bude chcieť preniknúť do vašej hlavy a pokúsiť sa mať vplyv nad vami.Aby ste sa takýmto situáciam vyhli, dovolili sme si napísať tieto psychologické triky a tým vám pomôcť rozlíšiť, kedy sa s vami niekto hrá a kedy vás chce niekto zmanipulovať.

Vzrušenie a naliehanie:
Každý chce zapadnúť a byť súčasťou nejakej skupiny. Tento trik funguje už od pradávna. Napríklad nákup kozmetiky, aby vás nalákali napíšu , že zostávajú už len posledné 2 kusy. Vzbudzujú váš záujem a tak lahšie podľahnete.

Nie až tak čistá pravda:
Každý, kto chce s vami manipulovať si vás chce dostať do čo najlepšej pozície pre neho. Vy nebudete nič tušiť, príde vám to ako normálna situácia. Jasným príkladom je situácia v práci, kedy chcete niekoho prepustiť. Ukážete mu, že nie je dobrý pracovník. Pokiaľ si to sám začne myslieť, tak nebude nahnevaný ani sklamaný. Preto si dávajte pozor.

Rutina:
Ani ju nehľadáme a sama pride do našich životov. Ľudia robia to, čo iní z dôvodu potreby pocitu akej si podpory a zjednotenia. Ale ako sa hovorí: „nebuď ovca“! Nenechajte sa zmanipulovať.

Keď človek nemá myslieť, iba veriť:
Pre niekoho, kto chce vami manipulovať je dôležité ,aby „obeť“ nepremýšľala a nevytvárala otázky, ktoré sú neželané, musí uchovávať bezduché uverenie. To by sme mohli vysvetliť tak, že „obeť“ si myslí, že sa samostatne rozhoduje ale opak je pravdou. Ten, ktorý osobu manipulujeu v nej ľahko vie nechať nejakú ideu. Pokiaľ sa chcete vyhnúť takejto manipuláci s vašou osobou, dobre premýšľajte nad tým, čo vám hovoria a odpovedzte si na otázky takéhoto typu: „ Čo by sa sa stalo, ak by ciele nedosiahli?“ Myslite na svoje potreby, budete sklamaný, ak ich nesplníte ?…

za láskavosť:
Pokiaľ chcete dosiahnúť svoje, tak ľahko môžete pôsobiť na pocity láskavosti a viny. Ak ľudí žiadate o veľké láskavosti , nie vždy sú ochotní vyhovieť, preto ak zvolíte nejaký kompromis, ľahšie s tým budú súhlasiť. Vznikne v nich pocit radosti z toho, že vám mohli pomôcť. Ale to neznamená, že ak vám niekto pomôže , tak musíte mu to hneď oplácať. Stačí aj poďakovanie. Nie je to niečo za niečo.

Nebojte sa povedať NIE:
Niekedy nastane situácia, kedy musíme v momente konať a nezostáva nič iné, len sa hned rozhodnúť. Bláznivé rozhodnutia bývajú niekedy tie prvé , ktoré spravíme. Ale pokiaľ sa nám časom nebude páčiť kam to smeruje , nebojte sa povedať nie alebo sa pokúsiť niečo zmeniť. To sa nie vždy bude všetkým páčiť a budú sa vás snažiť prehovoriť a manipulovať vetami typu: „ Veď si povedal, že nám pomôžeš! Alebo „ Mal som pocit, že sa na teba spoľahnem!“ ale nenechajte sa takto ľahko ovplyvniť a povedzte nie.

Nie tak všedná slovná zásoba:
Človek aby ukázal, že je „nad niekym lepší“, môže používať slová, ktoré sa bežne v hovorovej reči až tak nevyskytujú. Ide o to, aby sa cítil „ponížene alebo zahanbene“ a tak mu trebe ubrať na sebavedomí.

Metóda útržkov:
V tejto metóde sa jedná o to, že nie všetko zo svojho života odhalíte a keď to spravíte , tak vyzdvihnete tie najlepšie veci a venujete im pozornost. Bohužiaľ, to často skresluje celú situáciu a pravdu. Môže sa stať, že ste napríklad v reštaurácii, čašník vám zabudne priniesť nápojový lístok , máte z toho pokazený dojem a zanechá to u vás taký dojem, že automaticky budete ďalej hovoriť, že to je zlá reštaurácia bez ohľadu na to, že za to mohol len ten jeden čašník.

Goebbelsová metóda:
Mohli by sme ju označiť aj ako „vymývanie mozgu“? Asi aj áno. Skoro každá reklama nesie v sebe príklad na túto metódu. To, že reklamy vidíte každý deň a hlavne niekoľkokrát za deň spôsobuje, že vám prenikáju do podvedomia. Často si kúpite niečo, čo ani neviete vlastne prečo ste v obchode dali do nákupného košíku. Alebo kúpiť si niečo čo nemá pre nás nejaké opodstatnenie ale kúpili ste to, lebo ste to chceli. To nie sú dostačujúce dôvody.

Sila nie až tak silného argumentu:
Že vraj ak použijete slovo PRETOŽE budete úspešný pri argumentovaní, až o 60% vám prinesie toto slovo priklonenie na vašu stranu. Je jedno čo v skutočnosti pôjde za tým, pretože všetko sa točí aj tak okolo tohto slova. Preto aj oponenti sa častejšie priklonia k vášmu názoru po tomto slove. Nenechajte sa aj vy ovplyvniť a pozorne počúvajte naozajstné argumenty.

Niečo extra!
A teraz, aby ste vedeli dostať to, čo chcete,e je rozhodnutie na vás. Môžete využívať všetky triky , ktoré ste sa v článku dozvedeli alebo s nimi vedome narábať.

zdroj: brightside.me / prosvet.cz / bigstock.com / pexels.com

ONLINE NABYTOK:

onlinenabytok


Zdieľajte článok na

You Might Also Like