Vedeli ste o tom, že chôdza je veľmi prospešná pre zdravie ? Vytvarovať si dokonalú postavu je hračka…

Conceptual fat overweight obese female vs slim fit healthy body after weight loss or diet with muscles thin young woman isolated. A fitness, nutrition or fatness obesity, health shape 3D illustration

Zdieľajte článok na

Chôdza pomáha znižovať riziko chronických ochorení a je považovaná za „zázračný liek“ medzi mnohými lekármi. Chôdza je skvelá, jednoduchá forma cvičenia a má skvelý vplyv na naše zdravie. Namáhavé cvičenie má síce väčší a rýchlejší účinok na vaše telo, no môže spôsobiť poškodenie kĺbov a kostí.  Zozbierali sme niekoľko výhod, ktoré vášmu telu a mysli dennodenne prináša chôdza.

Chôdza reguluje krvný tlak:
40 minút chôdze denne znižuje krvný tlak u ľudí s hypertenziou. Ľudia, ktorí sa rozhodli kráčať naraz celých 40 minút zaznamenali pokles krvného tlaku o 5 bodov, tí, ktorí si 40 minút rozdelili na 4 samostatné 10-minútové prechádzky zaznamenali pokles o 3 body.

Chôdza bojuje proti rakovine prsníka u žien:
Všetkým dospelým sa odporúča, aby sa týždenne venovali cvičeniu 150 minút mierneho alebo 75 minút intenzívneho cvičenia. Vedci taktiež zistili, že 7 hodín chôdze týždenne znižuje riziko rakoviny prsníka po menopauze až o 14%. Ženám, ktoré sa rozhodli prechádzať viac ako 7 hodín týždenne v rýchlejšom tempe, sa znížila pravdepodobnosť výskytu rakoviny prsníka o 25%. Existuje silná spojitosť medzi fyzickou aktivitou, najmä chôdzou, a prekonaním rakoviny prsníka.

Chôdza znižuje riziko vzniku cukrovky:
3000 až 7500 krokov denne môžu byť veľmi účinné pri liečbe alebo prevencii cukrovky 2. typu. Lekári odporúčajú ľudom, ktorí majú sedavú prácu, aby si robili prestávky, ktoré využijú na krátke cvičenie, ktoré vyhovuje ich telu. Inými slovami, chôdza znižuje hladinu cukru v krvi, ktorý je zodpovedný za spôsobenie cukrovky 2. typu.

 

Chôdza pomáha produkovať vitamín D:
Vedci na univerzite v západnom Ontáriu po vykonaní štúdie, ktorá trvala 30 rokov dospeli k záveru, že vitamín D je spojený s krehkými kosťami, zlomeninami a ťažkosťami pri chôdzi. Jedným z účinných spôsobov, ako získať dostatok vitamínu D, je kráčať 15-30 minút denne, zatiaľ čo svieti slnko. Týmto spôsobom si vytvoríte silný štít proti rakovine, skleróze multiplex a cukrovke – len si nezabudnite naniesť opaľovací krém.

Chôdza zvyšuje kreativitu:
Kreativita osoby stúpa počas prechádzky a krátko po jej skončení. Životné prostredie nezohráva dôležitú úlohu, keďže chôdza vo vnútri aj vonku posilňuje tvorivosť rovnako. Mnoho ľudí sa vyjadrilo, že najlepšie nápady im napádajú práve pri chôdzi.

Chôdza posilňuje imunitný systém:
30-45 minútová prechádzka denne je najlepší spôsob, ako ochrániť vaše telo pred bežným prechladnutím, taktiež si skvelo posilníte váš imunitný systém.

Chôdza môže obmedziť chuť do jedla:
Krátke prechádzky môžu obmedziť vašu chuť na čokoládu a dokonca znížiť množstvo sladkostí, ktoré konzumujete počas stresových situácií. Bez ohľadu na typ cvičenia dokáže fyzická aktivita riadiť chuť na sladké.

Chôdza spomaľuje proces starnutia:
Chôdza je jedným z najúčinnejších spôsobov, ako zabrániť strate mobility, po ktorej často nasleduje starnutie. Cvičenie nielen udržuje pokožku pevnejšiu, ale dokáže zvrátiť proces starnutia. Chôdza pomáha predchádzať demencii.

Chôdza je zdravý a nádherný koníček, ktorý môže posilniť vaše zdravie a myseľ. Nemôžete očakávať, že zázraky sa udajú za jeden deň, ale môžete si byť istí, že jej výhody sa objavia neskôr.


Zdieľajte článok na

You Might Also Like