Vďaka tejto lacnej POTRAVINE som dala zbohom priberaniu a už iba chudnem. Odporúčam vám urobiť to isté!

Zdieľajte článok na

Snažíte sa schudnúť, ale kilogramy neubúdajú? Skúsili ste už ovsené vločky na chudnutie? Ovos patrí medzi najstaršie obilniny a v podobe vločiek je jednou z najideálnejších potravín na chudnutie. Dokáže nielen zasýtiť, zároveň obsahuje veľké množstvo živín a látok, ktorá sú prospešné pre zdravie.

 

Čo všetko sa v ovsených vločkách nachádza?

Sú zdrojom komplexných sacharidov,ktoré zasýtia na dlhý čas. Vláknina prospieva tráviacemu traktu i kardiovaskulárnemu systému. Zastúpené bielkoviny sú prospešné pre svaly, vlasy, nechty i pokožku. Vitamíny skupiny B majú nezastupiteľné úlohy pri fungovaní metabolizmu a nervovej sústavy. Železo je prevenciou anémie. V ovsených vločkách nechýbajú ani ďalšie minerály, ako napríklad selén, zinok či horčík.

Ovsená kaša na chudnutie

Základná ovsená kaša predstavuje zmes ovsených vločiek s tekutinou, najčastejšie mliekom alebo vodou. V závislosti od chuti sa do nej pridáva sušené ovocie, škorica, vanilka alebo rôzne orechy či semená. Zamysleli ste sa však nad tým, ako vám jej konzumácia môže pomôcť pri chudnutí?

 

Pri čistej alebo dochutenej ovsenej kaši je nesporná výhoda tá, že dokáže veľmi dobre zasýtiť. Už len tým pôsobí preventívne proti priberaniu, lebo pomáha udržať hlad pod kontrolou a zároveň ovsené vločky regulujú hladinu cukru v krvi. Jednou zo zložiek ovsenej kaše sú aj polysacharidy, čiže zložené cukry, vďaka ktorým kaša udržuje pocit sýtosti a dodáva potrebnú energiu. Okrem toho ovsená kaša obsahuje vlákninu, ktorú oceníte nielen pri tráviacich ťažkostiach, ale pomáha celkovo pri procese trávenia a urýchľuje metabolizmus nevyhnutný na efektívne chudnutie.

Ako vylepšiť chuť ovsených vločiek?

Mnohí neradi konzumujú vločky pre ich nevýraznú chuť. Toto sa dá veľmi ľahko zmeniť, ak sa vločky skombinujú so správnymi prísadami. Získajú tak nielen na chuti, ale aj na výživových hodnotách. Pozrite si niekoľko typov.

  • Vyskúšajte vločky s postrúhaným jablkom alebo pretlačenýmbanánom.
  • Zamiešajte ich do jogurtu so škoricou.
  • Ochutnajte kombináciu – vločky, tvaroh, hrozienka a banán.
  • Pre milovníkov sladkého – namočte vločky do mlieka, ozdobte medom, orieškami a hrozienkami.
  • Pre lepšie trávenie – pridajte vločky do kefíru alebo acidofilného mlieka.

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

Upozornenie: Tento článok má len informačný charakter a jedná sa o preklad zo zahraničných webov. Nenahrádza lekársku liečbu, vyšetrenie lekárom ani konzultáciu iným odborným zdravotníckym pracovníkom. Príspevky môžu obsahovať informácie, ktoré sa nezhodujú s názormi redakcie. Všetky potrebné kroky najprv konzultujte so svojím lekárom / lekárnikom.


Zdieľajte článok na

You Might Also Like