Stalo sa vám už, že sa v noci prebudíte a už neviete zaspať? Vyskúšajte techniku 4-7-8

Zdieľajte článok na

Tento pomerne častý jav, kedy v noci vstanete a už nie a nie zaspať, je pomerne časý. Niekedy sa len tak ponevierate po byte, pozeráte z okna či zapnete televíziu. Ak však len bezcieľne čakáte, kedy na vás príde spánok, robíte chybu. Prinášame vám preto tipy a triky, ako s takýmito bezsennými nocami bojovať.

Cvičenie 4-7-8:
Jeho objaviteľom je doktor Andrew Weil, a malo by umožniť lepšiemu prenikanie kyslíka do krvi. Postup je nasledovný: Špičku jazyka umiestnite pod horné zuby, necháte ho tam po celú dobu. Vydychujte pomaly cez ústa. Následne ústa zavrite a dýchajte cez nos a počítajte do štyroch. Dych na sedem sekúnd zadržte, potom vydychujte a rátajte do 8. Toto cvičenie následne opakujte ešte dvakrát.

Ponorte tvár do studenej vody:
Špeciálnu pozornosť venujte oblasti pod očami a lícnymi kosťami. Ide o prirodzený reflex, kedy sa spomalí srdce a telo spolu s mozgom sa upokojí. Malo by vám to pomôcť ísť do postele oddýchnutý a hravo zaspať.

Dajte si niečo malé pod zub, či nie?:
Ide o sporný bod. Podľa niektorých je nočné prebudenie vyvolané nízkou hladinou cukru v krvi. Ak sa teda rozhodnete niečo zjesť, dajte si len niečo malé. Kalorické jedlo by totiž mohlo pôsobiť presne opačne.

Meditácia:
Skúste v takomto prípade vyskúšať meditačné cvičenia. Ide, skôr ako o pravú meditáciu, o hlboké dýchanie, vyčistenie hlavy, či usporiadanie myšlienok. Môže vás to upokojiť a vy zaspíte ľahšie.

Akupresúra:
Stláčanie akupresúrnych bodov sa ukázalo ako veľmi efektívne. Skúste napríklad body na päte. Malo by to upokojiť organizmus, odstrániť stres a vy zaspíte oveľa rýchlejšie.

Poprechádzajte sa:
Ak nespíte už dlhšiu dobu, je najlepšie sa na chvíľku poprechádzať. Skúste robiť nejakú naoko nudnú činnosť, čítať knihu či pustiť si relaxačnú hudbu. Spánok by mal prísť automaticky. Telo sa totiž upokojí a začne sa unavovať.

Vyhnite sa svetlu:
Ak potrebujete v noci na toaletu, choďte s prižmúrenými očami alebo jedným okom zavretým. Svetlo totiž ovplyvňuje úroveň melatonínu, ktorý kontroluje spánkový cyklus.

Doprajte si sex:
A nielen obyčajný sex ale zakončený orgazmom. Práve ten uvoľní oxytocín, hormón, pôsobiaci proti stresu. Uvoľnia sa tiež známe endorfíny, ktoré fungujú ako prírodné sedatívum.

 

Prečítali ste si článok až do konca? Zaujal Vás? Potom môžte prácu redaktora odmeniť tým, že dáte článku na Facebooku lajk alebo ho budete zdieľať ďakujeme.

Upozornenie: Tento článok má len informačný charakter a jedná sa o preklad zo zahraničných webov. Nenahrádza lekársku liečbu, vyšetrenie lekárom ani konzultáciu iným odborným zdravotníckym pracovníkom. Príspevky môžu obsahovať informácie, ktoré sa nezhodujú s názormi redakcie.
Prehlasujeme, že autori ani prevádzkovateľ webu nepreberajú zodpovednosť za prípadné ujmy spôsobené využívaním liečebných metód v tomto článku.
Hoci sú recepty, rady alebo liečebné metódy v tomto článku písané s najlepším svedomím autora textu, ich použitie je na vlastné nebezpečenstvo a malo by prebiehať výhradne po konzultácii s vaším lekárom.

 

ZDROJ: indy100.com

ONLINE NABYTOK:

onlinenabytok


Zdieľajte článok na

You Might Also Like