Slováci, POZOR! Toto sú najväčšie omyly pri chudnutí: Kvôli čomu nechudneme?

O diétnych chybách ste iste už počuli. Vymenovať ich všetky je skoro nemožné, preto vám pripomenieme tie najdôležitejšie.

Jesť sa má iba vtedy, keď máte hlad

Obrovský omyl. Výskumy a štúdie potvrdili, že základom úspešného chudnutia je pravidelné rozloženie stravy počas dňa. Je dokázané, že keď jete až keď cítite hlad, priberiete. Ste totiž hladní a zjete viac než potrebujete. Keď telo dostáva stravu nepravidelne, má tendencie si robiť zásoby. Pravidelné vyvážené jedlo hovorí telu, že nemusí šetriť a môže sa venovať spaľovaniu.

Zdravá strava lezie do peňazí

Nebudeme si klamať, je to čiastočne pravda. Pri zdravom stravovaní musíte viac premýšľať a potraviny vyberať. Ak neprepadnete kultu bio a eko, tak nie je nutné nechať v potravinách alebo na trhu celú výplatu. Namiesto drahšieho mäsa si môžete dopriať strukoviny, ktoré nestoja toľko. Strážte sezónne ovocie a zeleninu, ktorého je dostatok a teda nestojí toľko.

Zasýti nás jedine tuk

Pomer tuku a cukru nemá vplyv na pocit sýtosti. V skutočnosti sú to bielkoviny, ktoré nám dokážu navodiť pocit uspokojenia z jedla. Za nasýtenie môže vláknina.

Dôležité je, aby vaša strava bola pestrá a obsahovala všetky zložky. Na každej etikete máte napísané, čo daná potravina obsahuje. Všetko kombinujte so zeleninou a ovocím a chudnutie na seba nenechá dlho čakať.

Light, jedine light

Light potraviny sú obrovským reklamným ťahákom. Síce majú znížený energetický obsah, ale zahusťovadlá, dochucovadlá a ďalšie náhradné zložky navyšujú energetickú hodnotu zase späť. Poctivo si prečítajte etikety „normálneho“ jogurtu a light. Budete prekvapení.

Tuky sú nepriateľom každej diéty

Tuk je najväčším strašiakom pri chudnutí, chceme sa ho predsa zbaviť a nie ho jesť. Tuk je ale nepostrádateľnou zložkou našej stravy. Aj v čase diéty by mali tuky tvoriť 25% denného príjmu našej energie, pretože vitamíny ako A, D, E a K sú rozpustné iba v tukoch.

Problém nastáva s tukmi vtedy, ak ich konzumujete príliš, hlavne živočíšneho pôvodu. Skúste radšej rastlinné.

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

Upozornenie: Tento článok má len informačný charakter a jedná sa o preklad zo zahraničných webov. Nenahrádza lekársku liečbu, vyšetrenie lekárom ani konzultáciu iným odborným zdravotníckym pracovníkom. Príspevky môžu obsahovať informácie, ktoré sa nezhodujú s názormi redakcie.
Prehlasujeme, že autori ani prevádzkovateľ webu nepreberajú zodpovednosť za prípadné ujmy spôsobené využívaním liečebných metód v tomto článku.
Hoci sú recepty, rady alebo liečebné metódy v tomto článku písané s najlepším svedomím autora textu, ich použitie je na vlastné nebezpečenstvo a malo by prebiehať výhradne po konzultácii s vaším lekárom.