Rozštiepené končeky, drhnutie osuškou, či zlý šampón. Najčastejšie prešľapy, ktorými si my ženy poškodzujeme svoje vlasy.

Zdieľajte článok na

Ženská krása je zložená z množstva prvkov. Od žiarivej pleti, cez upravené ruky a nechty, avšak najvýraznejším prvkom krásy sú práve vlasy. Upravený účes nám dokáže vykúzliť skvelý imidž. Aby ste to mohli dosiahnuť aj vy, prinášame vám 14 najčastejších prešľapov, ktorým by ste sa mali pri úprave a starostlivosti o vaše vlasy vyhnúť.

Výber nevhodného šampónu:
Šampón býva v starostlivosti o vlasy kľúčovým a preto je potrebné zvážiť jeho výber. Aby ste sa vyhli nevhodnému šampónu, vyberajte taký, ktorý je určený na typ vašich vlasov.

Príliš časté, prípadne príliš sporadické umývanie vlasov:
Frekvenciu umývania vlasov ovplyvňuje viac faktorov. Iná bude frekvencia pri tvrdej vode, iná pri mäkkej vode. Dôležité je opäť to, aký máte typ vlasov. Pre ženy, ktoré majú mastnejšie vlasy je vhodné, aby si ich umývali napríklad každý druhý deň.

Nevhodná teplota vody
Veľkou chybou je, že mnoho ľudí pri umývaní vlasov používa teplú vodu. To spôsobuje, že vlasy strácajú farbu a tiež sa aktivujú žľazy v pokožke hlavy, kvôli ktorým sa vlasy viac mastia. Najlepším riešením je použiť vlažnú alebo studenú vodu. Zbaví vás nečistôt, zlepší krvný obeh a vaše vlasy získajú hladkosť a lesklosť.

Nevhodné použitie šampónu
Umývaniu vlasov musí predchádzať ich rozčesanie. To, koľko šampónu si nanesiete na vlasy záleží od dĺžky vlasov. Je dôležité, aby ste šampónu nepoužili až príliš veľa. Šampón si najprv nalejte do dlane a potom jemne aplikujte ku korienkom vlasov, kde ho krúživými pohybmi vmasírujete na celé vlasy. Aby nedošlo k zraneniu pokožky hlavy, používame len brušká a nie nechty prstov. Ten istý pohyb opakujeme aj pri zmývaní šampónu vodou.

Vynechávanie hydratácie a výživy
Rýchle vysušovanie je častý problém vlasov. Preto je vhodné okrem šampónu použiť aj balzam na vlasy, ktorý môžeme použiť súčasne so šampónom, alebo až po zmytí šampónu z vlasov. Balzam nepoužívame na korienky vlasov. Môžeme využiť aj vlasovú masku, avšak je vhodné používať ju iba raz do týždňa.

Každodenné a agresívne česanie
Prílišné česanie môže vlasy oslabovať. Vlasy češeme až vtedy, keď mierne preschnú. Prvým krokom je oddelenie vlasov od seba prstami a potom môžeme vlasy rozčesať dostatočne širokým hrebeňom. Začíname pri koncoch vlasov, až potom prechádzame ku korienkom.

Použitie osušky na sušenie vlasov:
Osušku použite len na odstránenie vody z vlasov, aby vám nestekala z vlasov voda. Nie je vhodné vlasy zabaliť do turbanu, pretože by mohlo dôjsť k poškodeniu vlasových folikúl. Vhodná alternatíva je napríklad použitie bavlnenej látky.

Každodenné využívanie žehličiek, fénov a kuliem:
Používanie týchto spotrebičov spôsobuje, že vaše vlasy sa nadmerne vysušujú. Ak použitie týchto spotrebičov považujete za nevyhnutné, nezabudnite na ochranný sprej, ktorý aplikujete na celé vlasy.

Nevhodné sušenie pomocou fénu/kulmy:
V prípade, že fén používate nesprávnym spôsobom môže vaše vlasy poškodiť. Pred tým ako použijete fén presušte vaše vlasy osuškou. Môžete použiť plochý nadstavec a sušiť vlasy od korienkov až po konce vlasov. Vhodné je tiež nastaviť chladnejšiu teplotu, aby sme predchádzali vysušovaniu a ničeniu vlasov.

Nevhodná strava:
Pokiaľ je vaša strava chudobná na minerálne látky a vitamíny, vaše vlasy to budú odzrkadľovať. Dôležité je v strave nezabúdať na bielkoviny, ktoré môžete získať v živočíšnych produktoch ako sú napríklad vajíčka. Myslieť treba tiež na zinok, vápnik a železo. Potrebné živiny získate napríklad zo sliviek, avokáda, strukovín, mäsa, pohánky a mnohých iných.

Absencia pokrývok hlavy:
Klobúkmi či šiltovkami sa nechránime len proti slnku, avšak chránite tak aj naše vlasy. Keď sa rozhodujeme, akú pokrývku si chceme kúpiť, mali by sme dbať na to, aby nebola príliš tesná.

Nedbanlivosť o zdravotný stav:
V našom tele to funguje tak, že vlasy sú posledné, ktorým sa dostávajú potrebné živiny. Zlá kvalita vlasov nám môže signalizovať rôzne poruchy vnútorných orgánov. Môže ísť o štítnu žľazu, hormonálne poruchy, cukrovku a iné. Ak máte podozrenie na nejaké ochorenie a kvalita vašich vlasov sa nelepší, vždy je vhodné vyhľadať lekársku pomoc.

Zabúdanie na strihanie končekov vlasov:
Pravidelným strihaním koncov vlasov predchádzame štiepeniu vlasov po ich celej dĺžke.

Spánok bez gumičky na vlasoch:
Ak si chcete ušetriť ráno čas a vaše vlasy sú dlhej alebo strednej dĺžky, pred spaním ich zopnite do gumičky. Zabránite tak ich zvlneniu a tiež zachlpeniu.

ZDROJ: brightside.me

ONLINE NABYTOK:

onlinenabytok


Zdieľajte článok na

You Might Also Like