Renomovaný doktor prezradil, ako sa zbaviť bolesti v krčnej chrbtici. Výsledky uvidíte po prvom cvičení!

3d Illustration of men Feeling the Neck Pain

Zdieľajte článok na

Čoraz častejšie sedavé zamestnania či každodenná práca za počítačom sa skôr či neskôr prejavia na ľudskom tele. Krčná chrbtica nie je v tomto prípade žiadnou výnimkou. Dr. Mandell, zaoberajúc sa týmto čoraz častejším problémom, ukázal zopár gymnastických cvičení, ktorými sa ukrutnej bolesti krčnej chrbtice zbavíte.

Cvičenia je možné vykonávať v sede či v stoji a nie sú vekovo obmedzené. Rovnako ako pred behom či posilňovaním je potrebná malá rozcvička pre uvoľnenie svalstva. Každý cvik začínajte nádychom a výdychom sa vracajte späť do pôvodnej polohy.

Pri pravidelnom cvičení a správnom stravovaní pocítite zmenu už do niekoľkých dní a spomínaná bolesť krku sa vás už nebude týkať. ( celý videonávod cvičenia nájdete na konci článku )

Pohyb do strán:
Cvik založení na pomalých sklonoch hlavy do pravej a ľavej strany. Tento postup môžete opakovať päťkrát v tridsať sekundových intervaloch.

Záklony a predklony:
Druhý cvik má podobný princíp ako druhý. Tentokrát hlavu striedavo zakláňame dozadu a dopredu.

Vpred a vzad:
S vyrovnaným chrbtom a rukami položenými na kolenách ťahajte hlavu pomaly hore a ruky vzad. Jemným naťahovaním svalstva bolesť pomaly ustúpi.

Hlavu hore:
Bolesť potlačí aj záklon hlavy dozadu a jej následný pohyb do strán. Cvik môžete opakovať 5-6 krát.

Ruky sú tiež dôležité:
Pri tomto cviku zapojíme ruky, ktoré, ohnuté v lakťoch, spojíme nad hlavou. Základným princípom je točenie hlavy doprava a doľava.

Do iných smerov:
Položením pravej ruky na ľavé rameno a postupným otáčaním hlavy doľava bolesti nedáte žiadnu šancu. Okrem iného sa tento cvik odporúča aj pri osteoporóze krčnej a hrudnej chrbtice.

V stoji:
Pocit naťahovania a relaxácie svalov môžeme docieliť aj týmto cvikom v stoji. Dôležité je stáť rovno, mať narovnaný krk a rozpažené ruky. Ťahaním hlavy dopredu, jej následným otočením do strany a ťahaním brady k ramenu budeme pociťovať tlak vedúci k postupnému miznutiu bolesti krčnej chrbtice.

 

 

zdroj: takprosto.cc

ONLINE NABYTOK:

onlinenabytok


Zdieľajte článok na

You Might Also Like