Psychicky nezdraví ľudia sú väčšinou fanatikmi zdravého životného štýlu. Tvrdí známy psychológ.

Time for diet slimming weight loss. Health care healthy lifestyle. Fit fitness woman with a lot of colorful measure tapes around her head. Obsessed girl by body.

Zdieľajte článok na

V roku 1930 Carl Gustav Jung povedal: „Psychicky nezdraví ľudia sú väčšinou fanatikmi zdravého životného štýlu. Neustále si kupujú to „správne jedlo a nápoje“, nefajčia a nepijú víno, potrebujú veľa soli a sú posadnutí lekárňami.“

V skutočnosti sa hriešnik zvyčajne cíti lepšie ako spravodlivý človek, pretože buriny vždy rastú silnejšie ako pšenica. Tí, ktorí sa o seba starajú, sú vždy chorí. Posadnutosť piť iba určitú vodu, pochádza z neustáleho strachu zo smrti. Pretože niečo vo vnútri vás hovorí : „Pane, nenechaj ma zomrieť, chcem ešte žiť.“

Zaujímavé je, že tieto slová sa v dnešnej dobe stávajú veľmi dôležitými. Zdravý životný štýl získava popularitu, ktorú nemožno nazvať zlým trendom. Ale niekedy narastá do mánie a to sa nachádza ďaleko od zdravia. Naša redakčná rada verí, že všetko by malo byť v norme a preto vám povieme, ako neprekročiť túto tenkú líniu medzi zdravým životným štýlom a fanatizmom.

Ako viesť zdravý životný štýl:
Všetci vieme, že zdravý životný štýl je veľmi dobrý, užitočný a dôležitý. Dodržiavanie jeho princípov pomáha udržiavať telo v dobrom stave a udržiavať zdravie po mnoho rokov. Musíte správne jesť, regulárne cvičiť a všetko by malo byť v pohode. Či?

Častokrát sa stáva, že túžba po zdravom životnom štýle sa stane vašou posadnutosťou a to je už duševná porucha, ktorá sa volá – ortoríza. Osoba s ortorízou sa snaží jesť výlučne zdravé jedlo. Neznie to zle, no postupom času sa ľudia začínajú vyhýbať potravinám, ktoré sú pre život dôležité.

Takíto ľudia si väčšinou myslia, že konajú správne. Dlhšiu dobu je všetko v poriadku, osoba vyzerá zdravo, inteligentne, ale telu začínajú chýbať dôležité prvky pre telo, najmä draslík. Trpí srdce a kĺby. Telo je vyčerpané a môžu sa vyvinúť vážne zdravotné problémy.

Orthorexia sa nepovažuje za klinické ochorenie a existuje len málo takých prípadoch. Ale to neznamená, že je menej nebezpečná než anorexia či bulímia. Ortoríza sa vyskytuje aj u žien aj u mužov.

Je dôležité pochopiť, že krátkodobé diéty alebo odmietanie niektorých potravín, nie je také strašné. No strašné je, keď sa človek obmedzuje v jedle, bez ktorého nemôže správne fungovať a nedostáva tak potrebné vitamíny.

Takíto ľudia často trpia podvýživou a to môžeme pripísať k poruchám príjmu potravy. Viete, ak človek neustále myslí na správnu výživu, sčítava si kalórie a stráca kilogramy – je to vážny dôvod zamyslieť sa.

Človek je viac posadnutý zdravým životným štýlom a hľadá, ktorú vec by mohol vyhodiť zo svojho jedálnička.  No základy zdravého životného štýlu sú jednoduché, pozrime sa na ne.

Vyvážená strava:
Starostlivo premýšľajte o vašej strave tak, aby ste príjmami všetky potrebné prvky. Viac zeleniny a ovocia, menej koláčikov.  Skúste si upraviť svoju stravu a uvidíte, aké zázraky sa budú diať.

Fyzická aktivita:
Šport a zdravý životný štýl sú neoddeliteľnými časťami nášho života. Ale nespoliehajte sa len nato. Stáva sa, že človek nedokáže odhadnúť svoje hranice, a vyčerpajú sa zlým tréningom. Je dôležité nájsť si šport, ktorému sa môžete začať aktívnejšie venovať.

Vitamíny:
Ľudia častokrát užívajú príliš veľa vitamínov, a myslia si, že je to správne pre zdravie. Väčšinu vitamínov by sme mali prijímať priamo z potravy. Štúdie dokazujú, že ľudia, ktorí pravidelne užívajú vitamíny, žijú menej. Nenechajte sa tým uniesť.

Svieži vzduch:
Viac prechádzok, viac čerstvého vzduchu – je to veľmi dôležité pre zdravie. Existujú vedecké štúdie, ktoré dokazujú, že je potrebné sa prechádzať aspoň 15 minút denne.

Ide o hlavné body, ktoré musíte dodržiavať. Je dôležité zachovať rovnováhu vo všetkom, no netreba byť príliš horlivý, potom bude všetko v poriadku. Času od času si prečítajte niečo od Junga a starajte sa o seba a o svoje zdravie!

ZDROJ: takprosto.cc

ONLINE NABYTOK:

onlinenabytok


Zdieľajte článok na

You Might Also Like