Prečo by ste mali piť aspoň jednu kávu denne? Takéto benefity má pre vaše zdravie!

Mnohí z nás si nevedia predstaviť ráno bez kávy. Je teplá, krásne vonia a stimuluje zmysly. Viete však, aké ďalšie výhody prináša šálka kávy, ktorú pijeme každý deň? Tu sú štyri zmeny, o ktorých vie len málo ľudí.

Ochrana pred rakovinou

Uskutočnilo sa niekoľko štúdií s cieľom zistiť, či karcinogénne vlastnosti kávy súvisia so vznikom rakoviny – túto zlúčeninu sa vedcom nepodarilo nájsť. Niektoré štúdie však ukázali, že káva môže skutočne chrániť pred mnohými druhmi rakoviny.

Podľa vedcov môže káva znižovať riziko rôznych druhov rakoviny vrátane rakoviny hlavy a krku, hrubého čreva, prsníka a pečene vďaka stovkám biologicky aktívnych látok vrátane kofeínu, flavonoidov, lignanov a iných polyfenolov, ktoré sa nachádzajú v praženej káve. Ukázalo sa, že tieto a ďalšie kávové zlúčeniny zvyšujú energetický výdaj, inhibujú poškodenie buniek, regulujú gény zapojené do opravy DNA, majú protizápalové vlastnosti a/alebo inhibujú metastázy.

Môže znížiť riziko samovraždy

Žiaľ, s obavami sledujeme rastúci počet samovrážd a mnohí z nás si kladú otázku, ako zastaviť túto epidémiu, na ktorú v skutočnosti neexistuje liek. Medzitým štúdia vedcov z Harvard School of Health zistila, že miera samovrážd medzi dospelými, ktorí vypili dve až štyri šálky kávy denne, bola o polovicu nižšia ako u tých, ktorí pili kávu bez kofeínu alebo nepili vôbec. Okrem toho sa zistilo, že kofeín v káve nielen stimuluje centrálny nervový systém, ale môže pôsobiť aj ako mierne antidepresívum tým, že zvyšuje produkciu určitých neurotransmiterov v mozgu, ako sú serotonín, dopamín a noradrenalín. Kofeín v podstate zlepšuje našu náladu.

Môže znížiť riziko Alzheimerovej choroby a demencie

Nedávne štúdie ukázali, že pitie troch až piatich šálok denne u ľudí v strednom veku znižuje riziko demencie a Alzheimerovej choroby približne o 65 %.

Znižuje riziko vzniku cukrovky 2. typu

Vedci z Harvardu skúmali viac ako 100 000 ľudí takmer 20 rokov, aby našli súvislosť medzi kávou a zníženým rizikom cukrovky 2. typu, a zistili, že tí, ktorí zvýšili príjem kávy o viac ako jednu šálku denne, mali o 11 % nižšie riziko ochorenia. Zistili tiež, že u tých, ktorí znížili príjem kávy o jednu šálku denne, sa riziko cukrovky 2. typu zvýšilo o 17 %.

 

Prečítali ste si článok až do konca? Zaujal Vás? Potom môžte prácu redaktora odmeniť tým, že dáte článku na Facebooku lajk alebo ho budete zdieľať ďakujeme.

Upozornenie: Tento článok má len informačný charakter a jedná sa o preklad zo zahraničných webov. Nenahrádza lekársku liečbu, vyšetrenie lekárom ani konzultáciu iným odborným zdravotníckym pracovníkom. Príspevky môžu obsahovať informácie, ktoré sa nezhodujú s názormi redakcie.
Prehlasujeme, že autori ani prevádzkovateľ webu nepreberajú zodpovednosť za prípadné ujmy spôsobené využívaním liečebných metód v tomto článku.
Hoci sú recepty, rady alebo liečebné metódy v tomto článku písané s najlepším svedomím autora textu, ich použitie je na vlastné nebezpečenstvo a malo by prebiehať výhradne po konzultácii s vaším lekárom.

Zdroj: kobieta.onet.pl

Vložiť komentár