POZOR! Vďaka týmto jednoduchým cvičeniam sa udržíte v skvelej mentálnej kondícii aj v staršom veku!

Udržiavať sa v dobrej kondícii je veľmi dôležité. Byť fit je snom väčšiny z nás. Cesta k zdraviu aj v staršom veku nie je len v starostlivosti o fyzickú kondíciu, ale tiež o duševné zdravie. Starostlivosť o mentálne zdravie môže byť veľmi jednoduchá. Mnoho krát pomáhajú jednoduché úlohy, ktoré prispievajú k správnemu fungovaniu oboch hemisfér. Pozrite sa na úlohy, ktoré vám pomôžu udržať si výbornú mentálnu kondíciu a pamäť aj vo vyššom veku.

Bimanuálne synchrónne písanie:
Nachystajte si dva čisté papiere a písacie potreby, s ktorými radi pracujete. Do každej ruky si zoberte písaciu potrebu a začnite oboma rukami naraz kresliť na prichystané papiere. Môžete kresliť rôzne geometrické tvary, ale taktiež môžete písať písmená alebo celé slová. Táto úloha slúži na zapájanie oboch hemisfér a na zvládanie viacerých úloh naraz.

Tabuľka Schulte:
V strede tabuľky je číslo 19, na ktoré sa sústreďte. Následne sa pokúste čo najrýchlejšie nájsť v tabuľke číslo jedna a zoradiť čísla od najmenšieho po najväčšie. Vďaka tomuto cvičeniu sa vám zlepšuje periférne videnie a tiež spracovanie informácií.

Gestá na rukách pomocou prstov:
Začnite tak, že na pravej ruke urobíte gesto „mier“ a na ľavej ruke gesto „OK“. Potom urobte „OK“ na pravej a „mier“ na ľavej ruke. Opakujte toto cvičenie a neskôr vyskúšajte cvičenie robiť obidvomi rukami naraz. Vďaka tomuto cvičeniu sa vám zlepšuje schopnosť rýchlo a plynulo prechádzať z jednej úlohy na druhú.

Čítanie textu vo viacerých farbách:
Na obrázku môžete vidieť text, ktorý je napísaný rôznymi farbami. Môžete začať tým, že budete hovoriť farby, ktorými sú slová napísané. Začnite od prvého a pokračujte až po posledné slovo. Úlohu si môžete sťažiť tak, že sa budete snažiť prečítať slovo, bez ohľadu na to, akou farbou je slovo napísané.

Napríklad ak máte slovo yellow napísané modrou farbou, nepoviete modrá ale poviete yellow, teda žltá. Úloha nám pomáha cvičiť obe hemisféry, keďže centrá pre vnímanie textu a pre vnímanie farieb sú umiestnené na rôznych miestach mozgu. Ďalším pozitívom je tiež lepšie spolupráca medzi hemisférami a predchádzanie Alzheimerovej chorobe.

Ďalšie tipy:
V knihách známeho neurológa Lawrence Katza nájdete množstvo zaujímavých tipov na úlohy, ktoré vám pomôžu precvičovať váš mozog. Zopár príkladov si môžete prečítať tu:

1. Bežné činnosti ako umývanie zubov, umývanie riadu, alebo česanie a iné skúste robiť rukou, ktorá pre vás nie je dominantná.
2. Činnosti, ktoré sú pre vás rutinné skúste robiť so zavretými očami.
3. Nechoďte na známe miesta po známych trasách. Skúste si vybrať na cestu domov alebo do práce vždy inú trasu.

 

Prečítali ste si článok až do konca? Zaujal Vás? Potom môžte prácu redaktora odmeniť tým, že dáte článku na Facebooku lajk alebo ho budete zdieľať ďakujeme.

Upozornenie: Tento článok má len informačný charakter a jedná sa o preklad zo zahraničných webov. Nenahrádza lekársku liečbu, vyšetrenie lekárom ani konzultáciu iným odborným zdravotníckym pracovníkom. Príspevky môžu obsahovať informácie, ktoré sa nezhodujú s názormi redakcie.
Prehlasujeme, že autori ani prevádzkovateľ webu nepreberajú zodpovednosť za prípadné ujmy spôsobené využívaním liečebných metód v tomto článku.
Hoci sú recepty, rady alebo liečebné metódy v tomto článku písané s najlepším svedomím autora textu, ich použitie je na vlastné nebezpečenstvo a malo by prebiehať výhradne po konzultácii s vaším lekárom.

ZDROJ: brightside.me

Vložiť komentár