Pitie čistej vody v týchto situáciach, nie je pre vaše telo tak prospešné ako ste si doteraz mysleli. Pred spaním by ste…

Zdieľajte článok na

KEDY NEPIŤ VODU:
Voda je hlavná zložka výživy pre naše prežitie už od vzniku sveta. Svoj život si bez nej nedokážeme ani predstaviť. Stáva sa, že ľudia občas precenia svoju výdrž, a v dôsledku jej nedostatku najmä v horúčavách odpadávajú.

Taktiež sa stáva, že sú presvedčení o tom, že čím viac tejto zázračnej tekutiny vypijú, tým lepšie. V dnešnom článku si rozoberieme, prečo nie je správne a zdraviu prospešné piť v určitých situáciách. Všetky z týchto príčin majú svoje logické opodstatnenie.

PRÍJMAM DOSTATOK TEKUTÍN?
V prípade, že si nie ste istí, že dávka vody, ktorú počas dňa vypijete je tá správna, existuje jednoduchý návod ako si to overiť. Tajomstvo sa skrýva práve v moči. Ak je príliš svetlý, znamená to, že ste vypili vody až moc. Dá sa totiž močom vylúčiť aj mnoho potrebných látok ako je napríklad sodík. Naopak moč môže byť aj tmavý, čo je znak dehydratácie organizmu.

PO ŠTIPĽAVÝCH PAPRIČKÁCH:
Ľudia štipľavé jednoducho zbožňujú. Papričky dodávajú jedlu niekedy tú správnu príchuť. Ak patríte medzi milovníkov tejto zeleniny, mali by ste vedieť, že obsahujú látku Kapsaicín. Tomu práve vďačíme za pálivosť, nakoľko pri styku so sliznicou ju mierne podráždi. Keď sa potom napijete, roznesie voda pálivé molekuly až do žalúdka, kde ich môžete potom pocítiť. Mlieko je však tekutina, ktorá bolesť spôsobenú štípaním dokáže minimalizovať. Preto sa odporúča ho v takýchto prípadoch piť.

A ČO OCHUTENÁ VODA?
Známym faktom je, že ochutené vody sú nezdravé. Obsahujú totiž nadmerné množstvo cukru a umelých látok. Tie sú pre organizmus neprospešné a navyše spôsobujú pribratie na váhe. Ak máte radi tieto druhy nápojov, skúste si ich pripraviť doma! Fantázii sa medze nekladú, a máte jasný prehľad, čo sa v nich nachádza. Využiť môžete citrón, mätu, pomaranče či domáce sirupy. Je to len na vás. Vaše telo sa vám neskôr poďakuje.

MORSKÁ VODA:
Všetci veľmi dobre vieme, že netreba piť morskú vodu, nakoľko obsahuje soľ, ktorá organizmus vysušuje. Nie je to však jediný dôvod, prečo ju nepiť. Podobne ako voda z jazera, aj morská môže obsahovať obrovské množstvo patogénnych vírusov spôsobujúcich v lepšom prípade hnačky. Preto je dobré si na prehĺtanie vody v jazerách a moriach dávať pozor.

NEPITE TESNE PRED SPANÍM:
Možno máte občas pocit, že je dobré sa pred uložením na spánok poriadne napiť, aby vás v noci nezastihol smäd. Pravda je však taká, že smäd sa vám možno vyhne, no plný močový mechúr vám to spočíta. Nočné návštevy toalety, zvlášť v pravidelnom časovom intervale nie sú nič príjemné. Zároveň sa stáva, že po návrate z toalety už nie je také jednoduché sa opäť ponoriť do spánku. Ďalším faktom je, že tak, ako organizmus tak aj obličky v noci oddychujú. Znamená to, že sa ich činnosť počas spánku spomalí. Načo ich teda zaťažovať zbytočne veľkým objemom vody?

NEPITE POČAS INTENZÍVNEHO TRÉNINGU:
Toto tvrdenie sa týka predovšetkým ľudí, ktorí sa nevenujú trénovaniu a športovaniu profesionálne. Lekári tvrdia, že nadmerné vypitie vody popri tréningu alebo akéhokoľvek cvičenia spôsobuje nevoľnosť a pocity na zvracanie. Dovolený je však jeden krátky hlt alebo osvieženie úst. Malé množstvo by nemalo nijakým spôsobom ohroziť váš zdravotný stav.

VODA PO JEDLE:
Pri konzumácii jedla naše telo produkuje väčšie množstvo slín, ktoré slúžia ako enzýmy na rozpúšťanie potravy. Aj v žalúdku sa nachádzajú látky, ktoré majú jedlo rýchlejšie rozložiť. Tieto látky zároveň urýchľujú proces trávenia. Keď po jedle vypijeme veľké množstvo vody, tak sa látky v žalúdku s ňou zriedia, čo výrazne spomaľuje ich účinok. Preto je dobré počkať s pitím aspoň pol hodinu.

VODA Z HADICE NIE JE NA PITIE:
Hoci znie táto veta ako upozornenie pre malé deti, často sa môže dotýkať aj nás. Ak napojíme záhradnú hadicu na ventil s pitnou vodou, môžeme sa mylne domnievať, že prijímanie takejto vody je bezpečné. Príčinou sú práve materiály, z ktorých je hadica vyrobená. Tie nie sú totiž prispôsobené na tento druh využitia. Látky, z ktorých sa skladá hadica môžu poškodzovať pečeň a dokonca obličky. Preto je dobré vaše ratolesti v blížiacom sa letnom období ustriehnuť.

MENEJ JE NIEKEDY VIAC:
Neodporúča sa piť veľké množstvo vody naraz. Lepšie je piť v niekoľkých menších dávkach častejšie do dňa. Dobré je sa osviežiť keď si na to spomeniete. Prijatie veľkého množstva vody zbytočne zaťažuje obličky, ktoré musia zvyšovať intenzitu činnosti. Následne sa vám z tela môžu odplavovať aj dôležité látky ako sodík. Jeho nedostatok vám môže spôsobiť kŕče a závraty.

Denne je dobré vypiť 2,5 litra vody. Samozrejme sa to líši v závislosti od výšky, váhy a ročného obdobia.

Prečítali ste si článok až do konca? Zaujal Vás? Potom môžte prácu redaktora odmeniť tým, že dáte článku na Facebooku lajk alebo ho budete zdieľať ďakujeme.

Upozornenie: Tento článok má len informačný charakter a jedná sa o preklad zo zahraničných webov. Nenahrádza lekársku liečbu, vyšetrenie lekárom ani konzultáciu iným odborným zdravotníckym pracovníkom. Príspevky môžu obsahovať informácie, ktoré sa nezhodujú s názormi redakcie.
Prehlasujeme, že autori ani prevádzkovateľ webu nepreberajú zodpovednosť za prípadné ujmy spôsobené využívaním liečebných metód v tomto článku.
Hoci sú recepty, rady alebo liečebné metódy v tomto článku písané s najlepším svedomím autora textu, ich použitie je na vlastné nebezpečenstvo a malo by prebiehať výhradne po konzultácii s vaším lekárom.

ONLINE NABYTOK:

onlinenabytok


Zdieľajte článok na