Mali by ste zbystriť pozornosť ak aj vy mávate neodolateľnú chuť na sladke. Tieto znaky prezradia, že je potrebné zredukovať príjem cukru

Zdieľajte článok na

Veľa ľudí si rado dopraje z času na čas nejakú sladkú maškrtu. Niektorí z nás majú sladkosti v každodennom jedálničku. Nie nadarmo sa cukru hovorí biely zabijak. Ak patríte medzi ľudí, ktorým bol nadelený vynikajúci metabolizmus a môžu zjesť koľko chcú bez toho, aby sa to odrazilo na ich váhe, mali by ste vedieť, že ani napriek tejto skutočnosti by ste nemali jesť veľa sladkostí.

Ak to s maškrtami preháňate, vaše telo je nespokojné a začne vám ukazovať niekoľko zjavných signálov. Tie vám majú dokázať, že je na čase príjem cukru obmedziť. Pokiaľ ste ich nerozpoznali, my vám ich dnes prinášame. Pozorne si prečítajte najčastejšie zdravotné ťažkosti, ktoré súvisia so zlozvykom jesť veľa takýchto potravín.

Bolesť svalov a kĺbov:
Ak vás často bolia svaly alebo vynechávate pohybové úkony, ktoré boli pre vás kedysi bežné, môže to byť alarmom ktorý kričí: Nejedz toľko cukru! Ak vás bolia svaly z tejto príčiny, tak vo vašom tele dochádza k výraznému oslabeniu imunity. Toto je spôsobené bunkami, ktoré vylučujú do krvi zápalové správy pokúšajúce sa rozložiť pokročilé glykačné produkty alebo proteíny na glukózovú molekulu. Tieto procesy vedú k rôznym ochoreniam ako je artritída, zákal, srdcové ochorenia a tak ďalej.

Chuť na sladké nedokážete potlačiť:
Cukry, z ktorých sú zložené sladkosti dokáže naše telo rýchlo spracovať. Preto o chvíľu máme na niečo podobné chuť znova. Sladké má zaujímavú schopnosť uvoľňovať do tela väčšie množstvo dopamínu. Tento hormón sa uvoľňuje aj v ľuďoch, ktorí užívajú návykové látky ako sú napríklad drogy. Istotne ste si všimli spojitosť s drogami a cukrom. Obidve spôsobujú závislosť. Čím viac jete, tým väčšiu chuť potom máte. Je to kruh z ktorého cesta von skutočne nie je ľahká.

Kolísavosť energie:
Aj vám sa už stalo, že ste mali v sebe energie toľko, že by ste zabehli maratón a inokedy bez zjavnej príčiny ste nevládali takmer nič? Tieto procesy má na svedomí glukóza, ktorá zabezpečuje prívod energie do vášho organizmu. Dôležité je, udržiavať si hladinu cukru v krvi na správnej úrovni. Ak teda vaša hladina kolíše, znamená to, že skáče aj vaša energia. Skúste sa preto vyhnúť vysokému prívodu cukru a nahraďte sladkosti dobrými cukrami v podobe ovocia.

Mastná pleť:
Ak máte problémy s pleťou či už kvôli puberte alebo vplyvom iných faktorov, mali by ste vedieť, že je to všetko v dôsledku pôsobenia hormónov. Sladké vám však k eliminovaniu týchto ťažkostí rozhodne neprispieva. Ak konzumujete jedlá bohaté na cukor, hladina inzulínu klesá a začína glykácia, čiže väzba cukru na proteínové molekuly. Ak sa glukóza dostane do vašej krvi, fyziologické reakcie a procesy majú v konečnom dôsledku dopad aj na vašu kožu. Ak teda neúspešne skúšate rôzne liečebné metódy na zlepšenie pleti, rozhodne medzi ne zahrňte aj zdravú výživu.

Nadváha:
Na záver vám asi ani nemusíme pripomínať fakt, že cukor vám dokáže neuveriteľne pridať na váhe. Z malých, občasných občerstvení sa môže stať závislosť, ktorá vás pripraví o peknú postavu. Pochúťky, ktoré ste si nedávno dopriali sa neskôr ukážu na vašom bruchu. Teraz sa naskytuje otázka: Stojí chvíľkové potešenie za pokles vašej atraktivity?

Bolesť zubov:
O tom, že lízatká spôsobujú zubné kazy sa učia malé deti už na prvom stupni základnej školy. Čo je však pri zuboch omnoho závažnejší problém, sú zvyšky potravín ktoré ostávajú v zuboch aj po dokončení konzumácie jedla. Následne sa začínajú vo vašej ústnej dutine rozkladať, hniť a vytvárať nebezpečný plak. Ten narúša povrch zuba a zanecháva v ňom malé dierky, ktoré vám dokážu narobiť bolestivé nepríjemnosti. O vaše zuby sa teda dôsledne starajte a nezabúdajte na pravidelné čistenie, ak nechcete u zubára nechať celú výplatu a k tomu prežiť bolesť.

Plynatosť a nafukovanie:
Tieto tráviace ťažkosti bývajú úzko spojené s potravinami, ktoré prijímate. Pokiaľ sa cukor nedokáže správne absorbovať v tenkom čreve, dostáva sa do hrubého čreva, kde sa stáva baktériou produkujúcou plyny.

 

Prečítali ste si článok až do konca? Zaujal Vás? Potom môžte prácu redaktora odmeniť tým, že dáte článku na Facebooku lajk alebo ho budete zdieľať ďakujeme.

Upozornenie: Tento článok má len informačný charakter a jedná sa o preklad zo zahraničných webov. Nenahrádza lekársku liečbu, vyšetrenie lekárom ani konzultáciu iným odborným zdravotníckym pracovníkom. Príspevky môžu obsahovať informácie, ktoré sa nezhodujú s názormi redakcie.
Prehlasujeme, že autori ani prevádzkovateľ webu nepreberajú zodpovednosť za prípadné ujmy spôsobené využívaním liečebných metód v tomto článku.
Hoci sú recepty, rady alebo liečebné metódy v tomto článku písané s najlepším svedomím autora textu, ich použitie je na vlastné nebezpečenstvo a malo by prebiehať výhradne po konzultácii s vaším lekárom.

ZDROJ: brightside.me

ONLINE NABYTOK:

onlinenabytok


Zdieľajte článok na

You Might Also Like