Dajte zbohom bolesti chrbta. S týmito 12 cvikmi je to konečne možné aj keď už ste na dôchodku!

Zdieľajte článok na

Doprajte svojej chrbtici trochu relaxu a oddychu vďaka nasledovným 12 cvikom. Sú jednoduché a účinné a vaše telo sa vám za to zaručene poďakuje.  

Ak máte sedavé zamestnanie či neustále bolesti chrbtice, tak neváhajte a vyskúšajte týchto 12 účinných cvikov inšpirovaných jogou:

Cviky:

1. Ľahnite si na chrbát a pod lopatky si dajte poskladanú deku alebo vankúš. Následne si päty spojte k sebe, kolená ohnite do oboch strán a pomaly dýchajte.

2. Sadnite si na päty a spomínanú deku či vankúš objímajte rukami. Hlavu otočte na jednu stranu a držte v takejto polohe po dobu 20 nádychov. Následne hlavu otočte na opačnú stranu a celý cvik opakujte.

3. Opätovne ostaňte sedieť na pätách, avšak, tentokrát si zacvičte bez vankúša. Vašou úlohou je naťahovať sa do strán na šírku ramien, čím uvoľníte bočné svaly. Dýchajte zhlboka a po chvíli sa vytočte na druhú stranu.

4. V naťahovaní sú skvelé mačky, a tak sa tentokrát pokúste urobiť mačaciu polohu. Nohy majte na podložke, vytiahnite chrbát a rukami i kolenami sa oprite do podložky tak, aby hlava smerovala dole.

5. Z mačacej polohy sa pri nádychu prehupnite do polohy, pri ktorej natiahnete dopredu chrbát a hlavu vystriete do hora. Pri výdychu opäť vráťte vaše telo do polohy mačky.

6. Aj vaše ramená dokáže uvoľnite jednoducho a rýchlo. Stačí, aby ste zostali na kolenách a ruky dali pod seba. Následne sa vytočte na jednu stranu ramena a hlavu vytočte na bok. Po precvičení jednej strany opakujte cvik na tú druhú.

7. Póza v tureckom sede so zdvihnutými rukami a spojenými dlaňami je pre vás tá pravá na uvoľnenie chrbtice. Pozor si však dajte na predkláňanie sa dopredu.

8. Tento cvik nadväzuje na predchádzajúci, avšak, zmena je v smere rúk. Tie by ste mali napínať pred seba, pričom medzi lopatkami by ste mali pociťovať tlak.

9. V tureckom sede ostaňte aj do tretice a ruky naťahujte za chrbtom.

10. Dotknite sa ľavou rukou svojho pásu, pričom pravou rukou si chyťte dlaň na ľavej ruke. Následne sa začnite hlavou ťahať k pravému ramenu. Vďaka tomuto cvičeniu si natiahnite ľavú stranu krku i ramena. Následne cvik opakujte na ľavej strane.

11. Tento jednoduchý cvik uľaví vaším rebrám. Stačí si ľahnúť na podlahu a pod bedrá si dať deku či vankúš. Následne už len oddychujte v tejto póze.

12. Obdobný je aj posledný cvik, avšak, vankúš si presuňte pod kolená.

Táto jednoduchá séria cvikov vás zbaví bolesti chrbtice a uvoľní vaše telo.

ZDROJtakprosto.cc

ONLINE NABYTOK:

onlinenabytok


Zdieľajte článok na

You Might Also Like