Čo sa stane s vašim telom, keď prestanete jesť chlieb. Budete veľmi prekvapení!

Zdieľajte článok na

Všetci vieme, že chlieb je základná potravina západnej stravy. Áno, a väčšina reštaurácii ho  má neustále uložený na stoloch a veľa domácností ho servíruje s každým jedlom. Vedeli ste, že celosvetovo, zo všetkých prijatých  kalórii z jedla , 20 % z nich je prijatých práve z chleba? Presne tak, a nie je nič zlé na konzumovaní doma vyrobeného chleba raz za čas. Ale odborníci tvrdia, že spracovaný chlieb by ste skutočne nemali jesť každý deň. Avšak toto sa stane vášmu zdraviu ak prestanete chlieb jesť úplne:

Stratíte na váhe kvôli úbytku vody:
Ak zmenšíte váš príjem uhľohydrátov, prvé čo spozorujete bude rýchly, dokonca magický úbytok na váhe. Nestratíte však tuk, ale vodu. Odborníci vravia, že keď sú uhľohydráty uložené v tele vo forme glykogénu, tak každý gram uhľohydrátov sa z troch štvrtín tvorí zásoby vo forme váhy v podobe vody. To znamená, že keď zredukujete uhľohydráty v potrave, tak začnete využívať zásoby glykogénu a stratíte značné množstvo vody a tým aj váhu ňou tvorenú.

Budete sa cítiť vyčerpaní:
Predovšetkým by ste mali vedieť, že uhľohydráty sú hlavným zdrojom energie pre mozog. A odborníci tvrdia, že keď človek zmenší  ich príjem mozog beží na prázdno, obzvlášť ak sa zásoby glykogénu znížia bude mozog ochudobnený. Nakoniec, keď sa vyčerpá všetok glykogén vaše telo odbúrava tuky a vytvára narýchlo malé čiastočky zvané ketóny. Možné vedľajšie efekty: zápach z úst, sucho v ústach, únava, slabosť, závraty, nespavosť, nevoľnosť a zmätenosť. V podstate sa cítite akoby ste mali chrípku. Nakoniec si vaše telo zvykne na fungovanie na ketónoch a vy sa už nebudete cítiť zle, ale nie je to najoptimálnejšie palivo pre telo.

Tráviace problémy:
Nedávna štúdia objavila fakt, že príjem celozrnných obilnín je hlavným faktorom v tom koľko vlákniny získate! Táto štúdia zistila že 92% dospelých Američanov nekonzumuje dostatok obilnín. Vláknina je nestráviteľná časť rastlín ako napr. obilnín. Pomáha nám nielen  stabilizovať hladinu cukru v krvi, znížiť riziko obezity a chronických chorôb, ale pomáha nám aj s pravidelným vyprázdňovaním.

Úzkosť:
A to nielen preto, že si svoje sendviče obaľujete hlávkovým šalátom namiesto krajcov chleba. Uhľohydráty, či už tie celozrnné alebo rafinované zvyšujú hladinu serotonínov – chemických látok dobrého pocituv mozgu . Čiže, keď znížite príjem dobrých uhľohydrátov, ako celozrnných obilnín , tak vaše mentálne zdravie klesá spolu s ním. Uhľohydráty sú primárnym zdrojom energie, palivo pre všetky výkony vrátane vytrvalostných aj silových tréningov. Takže to znamená jednu vec- keď znížite uhľohydráty v strave vaša energia bude klesať. Znížte hladinu zásob uhľohydrátov vo vašom tele a vaša schopnosť produkovať silu a moc sa zníži tiež. Naozaj dúfame, že pokladáte tento článok užitočný a nezabudnite ho zdieľať so svojimi priateľmi a rodinou. Ďakujeme vám a majte pekný deň!

Upozornenie: Tento článok v žiadnom prípade nenahrádza konzultáciu ani vyšetrenie lekárom v zdravotníckom zariadení. 

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

zdroj: healthylifetricks.com / pexels.com

ONLINE NABYTOK:

onlinenabytok


Zdieľajte článok na

You Might Also Like