Chcete spomaliť starnutie pleti? Tieto potraviny vám predĺžia mladosť!

Naša strava úzko súvisí so zdravím našej pokožky a zohráva kľúčovú úlohu aj v boji proti spomaľovaniu starnutia. Vždy je lepšie začať včas a prispôsobiť stravu potrebám vašej pleti. Pestrá strava poskytuje základné živiny, vitamíny, antioxidanty, zdravé tuky a minerály.

Základné živiny na udržanie mladistvého vzhľadu pokožky

Pomáhajú bojovať proti škodlivým voľným radikálom, ktoré poškodzujú našu pokožku. Tým sa výrazne znižuje výskyt prvých vrások a príznakov starnutia.

Aminokyseliny – stimulujú tvorbu elastínu a kolagénu, čím dodávajú pokožke mladistvý a hladký vzhľad.
Karotenoidy – najmä retinol a betakarotén – bojujú proti škodlivým voľným radikálom. Ich vyšší obsah v tele podporuje mladistvý vzhľad pokožky.
Omega-3 mastné kyseliny – majú protizápalové účinky a pomáhajú spomaľovať proces starnutia.
Polyfenoly – chránia pred poškodením pokožky spôsobeným UV žiarením. Sú to silné antioxidanty a protizápalové látky.
Vitamín D – chráni pokožku pred škodlivým UV žiarením, bojuje proti zápalom kože a má pozitívny vplyv na jej starnutie.
Selén – posilňuje antioxidačné vlastnosti, bojuje proti zápalom.
Vitamín E – bojuje proti oxidačnému stresu.
Vitamín C – podporuje tvorbu kolagénu a má antioxidačné vlastnosti.
Flavonoidy – sú praktickými pomocníkmi proti oxidačnému stresu.

Ktoré produkty zaradiť do jedálnička?

Nižšie uvedené potraviny obsahujú látky a zlúčeniny, ktoré majú pozitívny vplyv na vzhľad našej pokožky.

Čučoriedky – obsahujú niektoré druhy flavonoidov. Sú tiež bohatým zdrojom vitamínov C a K a ďalších látok, ktoré pomáhajú spomaľovať procesy starnutia pokožky.
Avokádo – obsahuje draslík, vitamíny (A, C, E, K) a antioxidanty. Tieto látky patria k účinným bojovníkom proti procesom starnutia.
Paradajky – okrem iného obsahujú lykopén, ktorý patrí do skupiny karotenoidov. Tie chránia pokožku pred poškodením slnkom.
Jahody – antioxidačné a protizápalové vlastnosti ponúkajú fenolové zlúčeniny. Podporujú tiež metabolizmus a obnovu buniek, zabraňujú oxidačnému stresu a spomaľujú proces starnutia.
Brokolica – obsahuje veľké množstvo vitamínov C a K, kyseliny listovej a niektoré druhy minerálov. Antioxidanty v brokolici z nej robia superpotravinu.
Špenát – okrem železa obsahuje aj vitamíny A, C a kyselinu listovú. Antioxidanty podporujú mladistvý vzhľad pokožky.
Sladké zemiaky – obsahujú betakarotén, antioxidanty a naopak neobsahujú takmer žiadne tuky a sacharidy.
Mandľové mlieko – poskytuje veľké množstvo vitamínu E. Pomáha chrániť pokožku pred škodlivými voľnými radikálmi.
Orechy – obsahujú vitamín E, ktorý má okrem iného protizápalové vlastnosti. Okrem toho zabraňuje poškodeniu spôsobenému UV žiarením.
Jogurt – jedna z najčastejšie konzumovaných fermentovaných potravín s obsahom probiotík. Tie sú šetrné k našim črevám, ale zároveň udržiavajú našu pokožku žiarivú.
Všetky uvedené potraviny sa dajú ľahko zaradiť do vášho jedálnička a môžu sa stať jeho každodennou súčasťou.

Prečítali ste si článok až do konca? Zaujal Vás? Potom môžte prácu redaktora odmeniť tým, že dáte článku na Facebooku lajk alebo ho budete zdieľať ďakujeme.

Upozornenie: Tento článok má len informačný charakter a jedná sa o preklad zo zahraničných webov. Nenahrádza lekársku liečbu, vyšetrenie lekárom ani konzultáciu iným odborným zdravotníckym pracovníkom. Príspevky môžu obsahovať informácie, ktoré sa nezhodujú s názormi redakcie.
Prehlasujeme, že autori ani prevádzkovateľ webu nepreberajú zodpovednosť za prípadné ujmy spôsobené využívaním liečebných metód v tomto článku.
Hoci sú recepty, rady alebo liečebné metódy v tomto článku písané s najlepším svedomím autora textu, ich použitie je na vlastné nebezpečenstvo a malo by prebiehať výhradne po konzultácii s vaším lekárom.

Vložiť komentár