Chcete sa dožiť 100 rokov? Zapamätajte si týchto 7 pravidiel pre dlhý život

Japonsko si stále drží svoje prvenstvo v najväčšom počte ľudí, ktorí sa dožili 100 rokov. Momentálne tam žije viac ako 30 tisíc, ktorí presiahli tento úctyhodný vek. Prečo sa práve Japonci dožívajú takého veku? Aby ste aj vy dlho žili, musíte dodržiavať niektoré pravidlá a potom nájdete cestu zdravia, šťastia a dlhovekosti.

Dlhovekosť človeka: Viac sa pohybujte:
Japonské babky a dedkovia sa snažia poriadne hýbať aspoň hodinu denne, zapájajú sa do každodenných prác, takže menej trpia na srdcové ochorenia a je u nich menšie riziko vzniku mŕtvice. Fyzická aktivita má priaznivý vplyv na hmotnosť a pomáha bojovať proti infekciám. Nedostatok fyzickej aktivity uberá človeku 4 roky života. Snažte sa deň začať cvičeniami a potom venovať aspoň hodinu bicyklovaniu, plávaniu alebo tancovaniu.

Zabudnite na urážky:
Nie je ľahké zabudnúť na osobu, ktorá vám znepríjemnila život. Musíte sa veľmi prekonať, aby ste jej dokázali odpustiť. Hnev, bolesť, túžba pomstiť sa- tieto emócie stačia na to, aby vás zbavili sily a radosti zo života. Aj odpustenie nosí v sebe bolesť a pocit nespravodlivosti. Mentálne zdraví ľudia nikomu neodpúšťajú, pretože nikoho nevinia. Nemá zmysel hnevať sa nad všetkým.

Komunikujte s ľuďmi:
Problémom našich starších ľudí je, že trávia väčšinu svojho času sledovaním televízie a zanedbávaním komunikácie s ľuďmi. Starší ľudia myslia len na ich choroby a problémy. Prečo si neberú príklad od japonských dôchodcov? Tiež prežívajú ťažké časy, ale snažia sa tráviť svoj deň s ich priateľmi, príbuznými, susedmi či bývalými kolegami z práce. V spoločnosti dobrých ľudí sa človek cíti dobre, zlepší sa mu nálada a psychický stav, čo má pozitívny vplyv na zdravie. Život sa stáva jasnejším a zaujímavejším, človek sa cíti potrebný a netrpí osamelosťou.

Dostatok spánku:
Spánok je potrebný na obnovenie sily a duševného zdravia. Ak človek nespí dobre, potom nedokáže zvládnuť ďalší deň. S nedostatkom spánku môžete zabudnúť na zdravý a dlhý život. Je zaujímavé, že aj nadmerný spánok nám môže ukradnúť roky života. Spať by každý mal okolo 7-8 hodín denne. Po prebudení by mal človek cítiť energiu a nie únavu a slabosť. Ak chcete dobre spať, niekoľko hodín pred spánkom nepozerajte televíziu, vyvetrajte miestnosť alebo pite bylinkový čaj.

Jedzte pravidelne:
Starší ľudia by nemali jesť rovnaké jedlo ako mladí. Japonci nejedia mäso, pretože im príliš zaťažuje žalúdok. Biele mäso konzumujú 2-3 krát týždenne. Výrobky z bielej múky absolútne u nich nenájdete. V starobe Japonci nekonzumujú viac ako 1 lyžičku soli denne, vyhýbajú sa príliš horúcemu jedlu, pretože spôsobuje rakovinu žalúdka. Sladkosti sú priamo spojené s mŕtvicou a cukrovkou. Ak odmietnete sladkosti a koláče, zlepšíte svoj mozog a pamäť.

Učte a rozvíjajte sa:
Mnohé štúdie dokázali, že dlhšie žijú tí, ktorí komunikujú, cestujú, pracujú, neustále trénujú mozog a učia sa nové jazyky. Nezamýšľajte sa stále nad budúcnosťou, snažte sa v živote všeličo skúšať, aby váš nový deň nevyzeral ako ten predošlí. Mozog musí byť stále niečím zaneprázdnený. Čítanie kníh aspoň hodinu denne vám veľmi prospeje, nenechajte mozog „stagnovať“. Skúste sa naučiť používať počítačovú technológiu – je to skutočne oveľa jednoduchšie, ako sa zdá.

Vymýšľajte si nové plány:
Keď deti vyrastú, väčšina rodičov je presvedčená, že už sú starí. To je veľmi chybné a škodlivé myslenie, ktoré môže za to, že človek si vsugeruje do hlavy, že je starý a tento proces sa ešte zrýchli. Dôchodcovia si prestanú vytvárať nové plány. Dlho a šťastne žijú ľudia, ktorí majú ambície a veľkú túžbu ešte niečo dokázať v živote, okrem starostlivosti o vnúčatá. Vždy si nastavte cieľ a snažte sa ho dosiahnuť.

Nikdy sa neľutujte, buďte naladení pozitívne, získajte nové vedomosti. Zapojte sa do rôznych projektov, rozširujte svoje obzory, pokúste sa získavať nové informácie – toto všetko sú jednoduché recepty na dlhovekosť.

ZDROJ: takprosto.cc