Ako jesť všetko a nepribrať: Zistite, v akom čase vaše telo jedlo trávi a v akom čase sa mení na tuk!

Zdieľajte článok na

Väčšina diét sa zameriava na to, čo a koľko musíte jesť, aby ste schudli.

Nešpecifikuje, v akom čase by sa jedlo malo konať. Fanúšikovia stravovacích biorytmov však postupujú inak: jedia všetko, ale v prísne obmedzenom čase.

Biologické rytmy – cyklické zmeny v tele. Každý orgán a orgánová sústava má svoje vlastné obdobia nárastu a poklesu aktivity. Ak si teda naplánujete jedlá podľa nich, jedlo sa strávi desaťkrát lepšie a metabolizmus sa zrýchli.

Po krátkej dobe si všimnete, ako sa hmotnosť začne sama znižovať. Kedy jesť na základe výskumu o hodinách činnosti orgánov zostavili odborníci na výživu približný stravovací plán.

Od 6:00 do 10:00 sú najaktívnejšie črevá a žalúdok. Práve v tomto období je najlepšie raňajkovať a jesť hustejšie. Keď sa jedlo pripravuje, vypite pohár vody s čajovou lyžičkou citrónovej šťavy a rovnakým množstvom medu. To pomôže zapojiť pankreas a pečeň.

Na raňajky si vyberte jedlá bohaté na vlákninu, sacharidy, bielkoviny. Najlepšie sú vajcia, tvrdý syr, maslo, celozrnné pečivo, mliečna kaša s medom a ovocím. Jedlo sa úplne trávi a premieňa na energiu. Nerobte ráno chybu, keď konzumujete ovsené vločky vo vode alebo s nízkotučným jogurtom. Vaše prvé jedlo by bolo trochu kráľovské!

Od 9 do 11 a od 11 do 13 slezina a srdce tvrdo pracujú. Čas na psychickú záťaž a ľahké občerstvenie. Postačí čaj s hrsťou sušeného ovocia alebo jogurt s banánom.

Od 13 do 15 sú črevá a žalúdok opäť zapojené do práce. Ale zároveň v tele v tejto dobe veľa amylázy a proteázy – enzýmy, ktoré spracúvajú cukor a škrob. Čas aktívnej absorpcie! Aby bol váš výkon na rovnakej úrovni, mali by ste telo nakŕmiť (150 g) chudého mäsa, kuracieho mäsa alebo rýb so zeleninou ako prílohou.

Od 16 do 17 sa aktivuje vylučovací systém: močový mechúr, potné žľazy. Zvýšené spaľovanie tukov. Strávte túto hodinu bez jedla. Ideálny čas na šport. Nezabudnite doplniť stratu tekutín a vypite aspoň 2 poháre vody!

Od 17 do 19 – čas na ľahkú večeru na upokojenie hladu a relaxáciu. Vhodná je pečená zelenina s rybou alebo kuracím mäsom, syrom a nesladeným ovocím. Majte na pamäti, že večerná porcia jedla by mala byť dvakrát menej ako obed.

Po 19 hodine sa orgány gastrointestinálneho traktu spomalia. Tráviace enzýmy sa v súčasnosti takmer nevyrábajú. Aby ste zabránili uspávaniu hladu, vypite pohár jogurtu. Potom by do tela nemalo vstúpiť nič iné ako bylinkový čaj.

Od 20 do 21 rokov začína produkovať melatonín – hormón, ktorý pripravuje telo na spánok. Prispejte k tomuto čaju bez kofeínu s harmančekom, citrónovým balzamom, tymianom, ktoré upokojujú nervový systém, pripravujú telo na odpočinok.

Od 22 na 24 sa zvyšuje koncentrácia melatonínu a somatotropného hormónu, ktorý je zodpovedný za rast u detí a metabolizmus u dospelých. Fáza aktívnej obnovy a spaľovania tukov. Za predpokladu, že v tomto čase spíte a nejedzte od večera, môžete stratiť až 900 kcal za noc!

Stravovanie podľa biorytmov je jednoduché a výsledok je viditeľný nielen podľa počtu zhodených kilogramov. Budete sa cítiť oveľa lepšie! Ráno energia, vynikajúca nálada počas dňa, absencia mučenia od hladu a nervové poruchy – všetko potrebné je už spojené s našou povahou. Nočné bdenia pred obrazovkou počítača, zaspávanie so smartfónom v ruke, extrémne diéty – robíme všetko pre to, aby sme znefunkčnili úžasný mechanizmus nášho tela.

zdroj: otozh.com.ua

 

ONLINE NABYTOK:

onlinenabytok


Zdieľajte článok na

You Might Also Like