11 užitočných návykov pred spaním, ktoré vám pomôžu zachrániť vašu lásku!

Zdieľajte článok na

Mnoho párov si vôbec neuvedomuje, že dokonca aj spoločná zábava pred spaním môže výrazne ovplyvniť kvalitu vzťahu. Psychológovia však tvrdia, že medzi partnermi je mimoriadne nevyhnutné dobré zdravie a emočná intimita a to, aby mali medzi sebou spoločný sen, ktorý chcú dosiahnuť.

Aj napriek mnohým problémom ako napríklad ťahanie prikrývky, chrápania, iný spánkový režim, čas, ktorý pár strávi spoločne v spálni prispieva k vzniku pocitu bezpečnosti a znižovania hladiny stresového hormónu – kortizolu.

11 návykov pred spaním, ktoré by ste mali s partnerom dodržať.

Vypnúť telefón:
Vedci dokázali, že použitie rôznych zariadení pred spaním, potláča produkciu oxytocínu, hormónu, ktorý je zodpovedný za našu emocionálnu intimitu a náklonnosť. Preto páry, ktoré chcete zachrániť svoje vzťahy, pokúste sa vypnúť si vaše telefóny, keď si ľahnete do postele.

Nepracovať v posteli:
Niektorí z nás sú taký workoholici, že si berú svoju prácu aj do postele, a preto sa nedokážu poriadne uvoľniť, prinesú si počítač do postele, aby si skontrolovali poštu alebo odpovedali na dôležitú správu. Je dôležité úplne odstrániť tento zlý zvyk, a venovať večer svojej milovanej polovičke. Pamätajte si, ráno je múdrejšie večera.

Choďte spoločne do postele:
Rýchly spôsob života moc nedovoľuje milujúcim ľudom tráviť čas spoločne. Napriek tomu aj po práci mnohí manželia zanedbávajú svoju spoločnosť a spať chodievajú spať v rôznych časoch. Je čas potlačiť tento zlý zlozvyk! Podľa psychológa Kurta Smitha páry, ktoré si spolu umývajú zuby a chodia spať v rovnakom čase, sú šťastnejšie.

Dodržiavanie rituálov:
Opakovanie rituálov každý večer je vynikajúcim tipom pre dobrý spánok. Mnohé páry si pripravujú oblečenie na ráno, pred-pripravujú si raňajky, alebo si umývajú svoje zuby. Psychológovia potvrdzujú, že po takýchto rituáloch sa vzťah stane dôvernejším.

Spoločné rozhovory:
Je dôležité venovať pozornosť vzájomným pocitom a počúvať sa navzájom. Pred spaním zabudnite na všetky problémy a užívajte si prítomnosť s vaším partnerom.

Objasnenie problémov:
Hádať sa pred spaním je to najhoršie, čo môžete urobiť. Je dôležité si ujasniť všetky problémy, ktoré máte medzi sebou a hneď bude váš spánok krajší.

Územie bez detí:
Samozrejme môžete dieťa zobrať k vám do postele, ak mal nočnú moru, no mala by to byť iba jednorazová udalosť, ktorá by sa nemala stať pravidelným rituálom. Je potrebné si uvedomiť, že vaša spálňa je vaše intímne miesto, kde by mali byť dospelí sami.

Územie bez domácich miláčikov:
To isté platí aj pre domáce zvieratká. Mačka alebo pes by mali mať svoje miesto na odpočinok a spánok. Navyše väčšina zvierať je v noci veľmi nepokojná, takže je dosť možné, že váš spánok bude prerušovaný.

Žiadny alkohol:
Myslíte si, že pohár dobrého vína pred spaním prispeje k intímnej atmosfére? Nie je to úplne pravda. Faktom je, že užívanie alkoholu vo večerných hodinách dosť ovplyvňuje obdobie spánku. Výsledkom je, že sa obaja zobudíte unavení a podráždení.

Relaxačná masáž:
Doprajte si príjemné pocity pred spaním. Masáž vám pomôže zrelaxovať vaše telo a naladiť sa na spánok.

Objatia:
Objímanie sa pred spaním je snáď povinnosťou! Psychológovia trvajú na tom, že objatie prispieva k uvoľneniu a spôsobuje kopec príjemných emócii.

Ako vy trávite svoj drahocenný čas pred spaním? Máte nejaké špeciálne tradície? Nezabudnite zdieľať svoje skúsenosti s ostatnými čitateľmi v komentároch.

ZDROJtakprosto.cc

ONLINE NABYTOK:

onlinenabytok


Zdieľajte článok na