Ničíte svoje okolie chrápaním? Vďaka týmto 7 radám sa môžete otravných zvukov zbaviť!

Spread the love

Asi poznáte ten strašný pocit, keď nemôžete zaspať, pretože partner chrápe. Alebo je to možno naopak a tieto pocity má váš partner kvôli vám. Akokoľvek môže byť chrápanie otravné, ide o záležitosť, ktorej sa dá zbaviť alebo ju môžete aspoň zmierniť. Vieme ako!

 

Chrápanie je narušiteľ spánku chrápajúceho aj jeho partnera, navyše väčšinou signalizuje aj zdravotné problémy. Nepríjemný zvuk je väčšinou zapríčinený vzduchom v dýchacích cestách, ktorý naráža na prekážku. Aj chrápania sa ale dá našťastie zbaviť, musíte len chcieť a mať silnú vôľu. Zatiaľ čo u mužov je chrápanie väčšinou spôsobené vrodenými anatomickými dispozíciami, u žien je najčastejším dôvodom nadváha. Ako sa teda chrápania zbaviť?

Prestaňte fajčiť

Štúdia z American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine potvrdila, že fajčenie má veľký vplyv na naše chrápanie. Cigaretový dym je dráždidlo, ktoré zapríčiňuje opuch mäkkých tkanív. Ak nedokážete prestať fajčiť úplne, odpustite si aspoň cigaretu pred spaním.

Nepite alkohol

Alkohol vyvoláva celkové uvoľnenie svalov. Ak si aspoň dve hodiny pred spánkom odpustíte alkohol, riziko, že budete chrápať, bude o niečo menšie.

Schudnite

S chrápaním je priamo spojená nadváha. Viac ohrození sú potom ľudia, ktorí majú väčšiu tendenciu priberať v hornej polovici tela. Stačí nepatrne schudnúť a vaše problémy s chrápaním môžu pomaly ale isto ustávať.

Spoliehajte na vodu

Po celý deň môžete nočnému chrápaniu predchádzať tým, že budete myslieť na vodu. Vďaka dodržiavaniu pitného režimu budete mať hydratované sliznice a keď si pred spaním dáte horúcu sprchu, para vám uvoľní dýchacie cesty.

Kúpte si tenisovú loptičku

Môže sa vám to zdať ako drastická metóda, avšak funguje. Stačí si prišiť tenisák na zadnú stranu pyžama a je po problémoch. Loptička vám totiž zabráni v otáčaní na chrbát, a tak sa vyhnete polohe, počas ktorej je chrápanie najbežnejšie.

Kúpte si kvalitný vankúš

Kúpte si vankúš, ktorý krku aj hlave zaistí neutrálnu polohu. Ak veríte v silu byliniek, môžete si k hlave dať aj vankúšik naplnený tymiánom, materinou dúškou či mätou. Ten môžete ešte pokvapkať eukalyptovým olejčekom.

Choďte k lekárovi

Chrápanie môže súvisieť so zdravotnými problémami, akými sú napríklad spánková apnoe či odchýlenie nosnej prepážky. Ak vás otravné zvuky počas noci trápia dlhodobo, lekár by vám mohol najlepšie pomôcť sa ich zbaviť.

Prečítali ste si článok až do konca? Zaujal Vás? Potom môžte prácu redaktora odmeniť tým, že dáte článku na Facebooku lajk alebo ho budete zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like